Campagne: De hoofdfilm, commercial of bedrijfsfilm

Een videocampagne bestaat vaak uit meerdere video’s, die dienen als unieke content voor je bedrijf. De campagne heeft altijd één hoofdfilm, commercial of bedrijfsfilm op televisie of internet en duurt over het algemeen 1 tot 3 minuten. Deze film plaats je op een platform, waarop je doelgroep rustig gaat zitten voor je boodschap. 

Creativiteit, nut en interesse wekken, zijn de belangrijkste handvatten. Het doel is namelijk dat de video’s zo vaak mogelijk bekeken, geliked en gedeeld worden. De ontwikkeling van het concept is dan ook één van de belangrijkste fases van het productieproces. Pas als alle partijen enthousiast zijn over het concept, kunnen we aan de slag. 

Teasers en oproepen

Een teaser of oproep is bedoeld om nieuwsgierigheid te prikkelen bij je doelgroep om die naar de hoofdvideo van je campagne te lokken. De lengte van een teaser varieert van 10 tot 30 seconden. Per sociale mediaplatform denken wij na over de juiste boodschap en vorm. Elk platform heeft zijn eigen eisen, zoals op het gebied van lengte, grootte en formaat van de video. Die van YouTube zijn anders dan die van Instagram.

Bumpers

 

Een bumper is een kort pakkend reclamefilmpje van 6 seconden voor of tussen een video op Youtube. Wij maken de bumper zo aantrekkelijk mogelijk, zodat de kijker erop klikt en zo op de hoofdfilm of campagnewebsite terechtkomt, waarop hij meer informatie over het product of de dienst vindt.

 

Formaten foto en video

 

 

Facebook, YouTube en Instagram zijn verschillende platformen met elk een eigen beeldformaat. Voordat we aan de productie beginnen, bespreken we vooraf goed welke kanalen en advertentievormen geschikt zijn voor je boodschap en doelgroep. Op deze manier kunnen we rekening houden met de video- en fotocontent van elk productieonderdeel.

Fotografie

Naast de opnamedag van de video kan dezelfde dag de fotografie plaatsvinden voor de campagne. Hierdoor kan de door ons geproduceerde content zo effectief mogelijk geproduceerd en ingezet worden. De foto’s die geschoten worden, kunnen direct gebruikt worden voor je website, sociale media en huisstijl.

BTS

Naast de fotografie voor de campagne kunnen wij ook BTS (behind the scence) van de foto- en videoshoot produceren, die je daarna kunt op sociale media kunt gebruiken. Daarmee maak je je doelgroep enerzijds extra nieuwsgierig naar het project en anderzijds vul je content in je contentkalender.

 

Voorbeelden

Campagne Miele

In opdracht van Miele hebben een campagne ontwikkeld van het openen van een Miele experience center in Amsterdam. Wij hebben hier de fotografie en de video materialen geleverd.

Campagne #ikzorg

In opdracht van Bersama Kuat hebben we een aantal social video’s gemaakt voor de campagne #ikzorg om jongeren te motiveren in de cultuurspecifieke zorg te gaan werken.

Cashback campagne Nikon EU

In opdracht voor Nikon Europa produceren we elk half jaar CashBack snippets die door heel europa campagnematig gebruikt worden.

Direct een offerte aanvragen